פינוי דירה » סוגי פינויים » פינוי מפעלים – כמה עולה לבצע פינוי מפעל מלא בתכולה?

פינוי מפעלים – כמה עולה לבצע פינוי מפעל מלא בתכולה?

שירות פינוי מפעליםמחיר פינוי מפעלים
פינוי מפעל עם חפצים יקרי ערך0 ש"ח, במקרים מסויימים אפילו נשלם לכם
פינוי מפעל עם חפצים עם ערך סביר0 ש"ח – 1,000 ש"ח
פינוי מפעל המורכבת מחפצים ללא ערךהחל מ-800 ש"ח ועד 3,000 ש"ח
ניקיון מפעל לאחר הפינוי0 ש"ח (כלול בעבודה)
על המחירים יתווסף מס ערך מוסף (מע"מ)

לכל בן אדם עלי אדמות יש חלום. למישהו יש חלום לטוס לירח, לאחר להשאיר חותם מיוחד בעולם ולמישהו אחר להקים עסק מטורף שיהיו בו כמה מפעלים שיוכלו לייצר משהו שימושי ובכך להתעשר. הקמת עסק זה תהליך לא פשוט. אבל, אם עושים את זה נכון זה בהחלט ניתן למינוף אדיר ולזכות אתכם בתשואה מטורפת. יש כאלו שיחליטו לבד לבנות את המפעל, אבל היום עם הצפיפות, רבים קונים מפעלים שפשטו רגל. דבר זה מצריך פינוי מפעלים רבים. איך עושים את זה? מדוע פינוי מפעל הוא אופציה כדאית? על עוד שאלות נפרט בהמשך.

האזינו למדריך על פינוי מפעלים

למה כדאי לבצע פינוי מפעל?

אם החלום הגדול שלכם בחיים הוא להקים עסק משלכם שכולל מפעלים, ואתם בדרך להגשים אותו ודאי הופתעתם לגלות שלבנות מפעל זה מעשה מאוד יקר שטומן בחובו המון בירוקרטיה. כמו כן, בניית מפעל היום כמעט ולא אפשרית כיוון שעם גדילת האוכלוסייה אין כמעט מקומות ושטחים בהם ניתן לבנות מפעלים שיהיו ליד אזורי מגורים כדי לאפשר לעובדים להגיע במהירות.

לכן, מה שעושים היום, קונים מפעל קיים שפשט את הרגל ומוכר את המפעל במחיר הפסד. לאחר קניית המפעל הקיים, תוכלו להפוך אותו למפעל שאותו רציתם כל כך. אופציה זו עדיפה מאוד ואף כדאית מאוד. אז אם תהיתם כיצד מבצעים פינוי מפעלים אז עליכם להבין כי זהו תהליך לא פשוט כל כך, מכיוון שלעיתים מדובר במפעלים עם מכונות כבדות שצריכות פינוי מיוחד אשר לא תמיד ניתן לעשות זאת בכוחות עצמכם. לכן, ישנן חברות מקצועיות אשר מתעסקות בתחום והן יוכלו לעזור לכם לבצע פינוי מפעל שזה עתה רכשתם.

האם פינוי מפעלים באמת מתבצע ללא עלות?

במרבית המקרים כשמבקשים לבצע פינוי של מפעל השירות יהיה ללא עלות. כן, כן, קראתם נכון, ללא עלות. איך זה יכול להיות אתם תוהים לעצמכם, אז בואו ונסביר. כשמדובר על פינוי מפעלים ישנם מפעלים רבים אשר משתמשים בחומרי גלם נפוצים למוצרים רבים כמו בקבוקי פלסטיק, פחיות שימורים, פחיות אלומיניום שהם ברי מחזור. כמו כן, לעיתים המפעל מפסיק את פועלו באופן פתאומי מאוד בגלל פשיטת רגל, העברת המפעל למקום ייצור אחר, סגירת הענף וכו'.

עקב כך נשארים הרבה חומרי גלם כמו זכוכית, פלסטיק ועוד. לכן, מה שקורה ברוב המקרים הוא שפינוי המפעל נעשה בתמורה לתוכן שאותו מפנים. במילים אחרות, החברה תוכל לפנות את המפעל ובתור השכר שלה היא תוכל לשמור לעצמה את כל מה שהיה בתכולתו של המפעל הקודם אותו נדרשת לפנות. זו עסקה שמשתלמת לשני הצדדים וכולם מרווחים מכך. מבחינת מי שקנה את המפעל ומבקש פינוי של המפעל הקודם, זה מאוד נוח ויעיל כיוון שאינו נדרש להתעסק עם פינוי התוכן הקודם למקומות מיועדים, למחזר ולהטמין את הפסולת שנעשתה.

מתי צריך לבצע פינוי מפעל?

פינוי מפעלים יכול להיות רלוונטי בשני מקרים: הראשון, כשמפעל נסגר ומסיים את פעילותו. השני, כשמפעל עובר לשטח ייצור אחר מבחינה גאוגרפית. המשותף לשני המקרים האלו הוא שבשניהם, יש צורך לבצע פינוי מפעל מקצועי. כלומר, לשמור על סביבה נקייה, לדאוג למחזר את חומרי הגלם שנמצאים במפעל, ולזהם את הסביבה כמה שפחות.

ניתן לחשוב שזה נעשה במטרה להגן על הסביבה בה אנחנו חיים אבל במציאות האמיתית שבחוץ, עושים זאת על מנת לא להסתבך עם רשויות החוק המקומיות. בכל אופן, כל סיבה אשר תהיה, יכולה לגרום לכך שהמפעל ייסגר וכשתקנו אותו, תצטרכו לפנות אותו מתכולתו כי בדרך כלל לא טורחים לפנות אותו לעת סגירתו.

למה מבצעים פינוי מפעלים?

פינוי מפעלים זה מצב בו המפעל נסגר ומישהו אחר רכש אותו ונהיה הבעלים החוקיים שלו ברגע הרכישה. אבל האם יצא לכם לחשוב מדוע קורה מצב בו המפעלים נסגרים מלכתחילה?

  • במרבית המקרים מדובר בקשיים כלכליים קשים מאוד שאינם מאפשרים להחזיק במפעל עוד. משמע החזקת המפעל תגרור להוצאות כבדות שלא יוכלו לעמוד בהן וזה יגרור עימן חוב עצום.
  • המקרה הפחות נעים הוא שהמפעל ניזוק בצורה בלתי הפיכה בגלל נזקי הטבע כמו צונאמי, טורנדו, רעידת אדמה או בגלל שריפה קטלנית.

מדוע מפעל נסגר כשמדובר בשינוי או מעבר למקום אחר?

  • הסיבה הנפוצה היא שמפעל נסגר לזמן מה כדי להרחיב את שטחו ולשפר את התשתיות שבהן הוא משתמש.
  • לפעמים המפעל נסגר מכיוון שהוא עובר לחזקתו של בעל חדש והוא מחליט להעביר את המפעל למקום חדש שלטעמו יוכל להניב יותר תועלת.

פינוי מפעלים יכול להתבצע על ידי מי שקנה את המפעל או על ידי חברה מוסמכת חיצונית שתוכל לסייע בדבר. כמו כן, כפי שכבר הזכרנו קודם, ברוב המקרים הפינוי יתבצע בחינם ללא עלות כלל. כן, זו לא המצאה. זה נעשה כמו סחר חליפין, כלומר מי שמפנה את המפעל שומר לעצמו את כל תכולתו הקודמת של המפעל הישן.

איך עובד תהליך פינוי מפעל ומה עושים עם הפסולת?

אם יצא לכם לעבור דירה אי פעם בחייכם, וודאי נודעתם לכך שזה תהליך שלא כל כך פשוט. הוא מצריך הרבה חשיבה על טכניקות אריזה, מיון חפצים, מציאת שימוש לחפצים שאינכם רוצים בהם עוד וכו'. זו נגיד דוגמה מחיי היום יום. אבל מה קורה כשמדובר בממדים גדולים יותר כמו פינוי של מפעלים? פינוי מפעל הוא תהליך לא פשוט בכלל והוא דורש בתוכו מספר דברים:

  • הכרת המפעל שאותו מפנים ועם אילו מכונות ומכשירים הוא עבד.
  • סיווג ומיון המכשור בין אם הוא עובד עם חומרים מסוכנים או לא.
  • הכרת המקומות שבהם ניתן להיפטר מהציוד הקודם.

ואיך מתבצע התהליך?

  • ראשית, מפנים את כל המפעל מכל הציוד הקיים בו.
  • לאחר מכן, מתחילים לראות האם יש דברים שניתן למחזר או לא. האם ישנם דברים שניתן להשתמש בהם שוב, האם יש חומרי גלם שמישים, האם המכשירים הקודמים רלוונטיים למפעל החדש? האם הם שמישים לטווח הארוך? האם מבחינה אנרגטית הם מתאימים לדרישות של הבעלים החדשים?
  • לבסוף, הכנת השטח לבנייה נוספת או ניקוי השטח הקיים.

נציין שאם לא ממחזרים את הדברים של המפעל הקודם זה יכול לגרור הרבה מאוד הוצאות נלוות, מכיוון שציוד של מפעל הוא בהחלט לא קל להטמנה ואף יכול לגרום לנזק סביבתי רב. כמו כן, כדאי מאוד לבדוק טרם תשליכו משהו מהמפעל הקודם, מהסיבה כי אם החומרים של המפעל הקודם רלוונטיים עבורכם בעקבות ערכם הגבוה בשוק, זה יוכל להוזיל לכם את ההוצאות העתידיות ואילו במעט מה שיהפוך את כל עסקה פינוי המפעל למשתלם.

שאלות נפוצות על פינוי מפעלים

כמובן, צוות האתר "חטאב פינויים" ישמח לתת לכם שירות של פינוי מפעלים. אתם מוזמנים לחייג אלינו למספר 054-4687948 או למלא טופס באתר ונחזור אליכם בהקדם להצעת מחיר.
העלויות והמחירים של פינוי מפעלים מאוד משתנות בין עבודה לעבודה, ולכן כדאי יהיה לתאם איתנו פגישה בכדי שנוכל להגיע ולתת לכם הצעת מחיר מדויקת.
אין ספק שזו הבחירה הנכונה ביותר. תמיד ישנה האפשרות לעשות תהליך של פינוי מפעלים בעצמכם לבד, אך זה יהיה תהליך מסורבל ומכביד מאוד ועדיף כבר להשאיר את העבודה הזו למקצוענים.

שנחזור לקטע כלשהו במאמר?

להצעת מחיר לפינוי מפעלים מלא טופס או חייג 054-4687948

עוד מאמרים על פינויים שונים

דילוג לתוכן